sunnuntai 8. marraskuuta 2009

Sekalaisia kuulumisia

Täällä on taas valmistunut yksi sukkapari!



Neuloin lopusta Step 6 -langasta vielä nämä 65 grammaa painavat sukat, näihin on käytetty koko loppukerä. Ihan samanlaisia ei langanjämistä enää saanut, mutta kelpaa näinkin. Tykkään tuosta langasta tosi paljon, tuntuu niin miellyttävältä käteen ja on hyvää neulottavaa, ei pahemmin halkeile niin kuin ohuempi Step ainakin mulla tekee. Nämäkin on neulottu kolmosen puikoilla ja terässä on 44 silmukkaa.
Sitten muuta:

Perjantaina kävin Helsingin Elma- ja kädentaitomessuilla mutta en ostanut sieltä mitään! No, katselin ompelukoneita ihan vakavissani, mutta en mä koskaan tee niin isoja hankintoja noin nopeasti, että tarttuisin johonkin ”messutarjoukseen”. Tarjouksia tulee ja menee… Ja mulla on vielä pari konemerkkiä näkemättä livenä ja kokeilematta, ja vasta sitten teen päätöksen, mutta sen olen jo päättänyt minkä tyyppisen/tasoisen koneen haluan.
Sain lipun sinne messuille Novitan arvonnasta, muuten en olisi mennyt ollenkaan, mä en ole erityisemmin mikään messuihminen (paitsi että nuorena olen ollut töissä kirjamessuilla ja se oli kyllä tosi kivaa). No, näkihän siellä toki kaikenlaista kivaa ja ehkä joku ideakin taisi syntyä, mutta silti… ehkä sitten taas jonkun vuoden päästä, nyt taisi olla neljä tai viisi vuotta viime messukäynnistä.

Tilkkupeittoa on pikkuhiljaa aloitettu, tässä ensimmäinen blokki:



Näitä tulee vielä 35 samanlaista ja sitten reunat ym. Kivaa! Huomenna kampaajan jälkeen pääsen leikkaamaan paloja urakalla :D

Ai niin ja kun mä kerran olen ruvennut tänne kuvaamaan ostoksiakin, niin laitetaan nyt sitten vielä kuva tästä laukusta, jonka sain Systeriltä synttärilahjaksi.


Nyt mulla on kolme erikokoista Marimekon klassikkolaukkua (tämä on siis musta vaikka kuva saattaa väittää jotain ihan muuta) ja näillä kyllä pärjäänkin sitten pitkään! Kiitos! :-)

1 kommentti:

MariL kirjoitti...

Kivannäköiset sukat olet neulonut! :)