tiistai 29. huhtikuuta 2008

Tummansinistä?

Sain tänään valmiiksi tummansinisen jakkuni! Toppi on vielä aika pahasti vaiheessa, eli sen valmistuminen jää ensi kuulle.

Kas tässä:



Siis tämähän on tumman sininen mutta tuossa ilta-auringossa kuvattuna näyttää enemmän vaikka joltain sähkönsiniseltä kuin tummalta. Tästä voi tsekata lankojen oikean värin.

Takki painaa tasan 600 grammaa, on siis neulottu kaksinkertaisesta Dropsin Cotton Viscosesta ja luulisin että taidan tykätä tästä. Kerrankin onnistuin tekeen sopivan pituiset hihat, ja ne on aika kapeatkin, ei ainakaan roiku niin kuin melkein kaikissa mun vaatteissa. Valmisvaatteethan on aina tehty muhun verrattuna apinakätisille, mutta jostain syystä mä itekin neulon aina ylipitkiä hihoja. Tunnustan että näistäkin olis tullut viis senttiä liian pitkät, mutta huomasin ajoissa ja purkasin ylimääräiset.

Joo. Sitten vielä noista napeista: Niinkun olen ennenkin kertonut, mulla on monta litraa nappeja, mutta yleensä ikinä niistä ei löydä sopivia tekeillä oleviin vaatteisiin. Nyt kävi samoin, mutta en kerta kaikkiaan viitsinyt mennä taas ostaan uusia. Valkkasin illalla mahdollisimman sopivat, joita sattui olemaan kaksi kappaletta (jonka takia tässä jakussa on kaksi nappia eikä yhtä tai kolmea), mutta päivänvalossa ne oli vähän liian violetit. Niinpä kaivoin esille tummansinistä kynsilakkaa (mitäs mun piirongista ei löytyisi) ja maalasin sillä ne napit. Nyt oon ihan tyytyväinen, ainakin siihen asti kun lakka rupee lohkeileen… ;-)

Jeps. Ompelinkin tänään ja ihan käsin: ostin eilen mustat prässihousut (ekat yli kymmeneen vuoteen) ja ne piti tietty lyhentää. Ostin myös ihanan mustan pellavableiserin ja nyt on vaatebudjetti tältä kesältä kulutettu… mutta ei se mitään, hauskaa Vappua vaan kaikille lukijoilleni!

1 kommentti:

möhönasu kirjoitti...

Aurinkoista vappua!