torstai 13. maaliskuuta 2008

Mitäs tulikaan tehtyä…?

Lähdin tänään kaupungille shoppaileen. Tietty sattui aikamoinen viima ja räntäsade, mutta menin silti, kun kerran olin niin päättänyt. Tarkoitus oli oikeasti mennä myös katsomaan pari taidenäyttelyä, mutta ne sai jäädä kun oli niin kylmä, shoppailuun kumminkin riitti energiaa. En mä kaikkea ostoksiani kuvannut, alusvaatteita tai ankanfilettä – ketäs ne neuleblogissa kiinnostaa. Mutta nämä varmaan kiinnostaa…



Mulle tuli siis muutama päivä sitten päähän semmoinen ajatus, että haluan kiiltävän tummansinisen neuletakki-toppi-setiin. Siis ihan pakko saada semmoinen viimeistään ensi kesän illoiksi, mieluummin tietysti vapuksi. Dropsin puuvillaviskoosi näytti just siltä mitä olin ajatellut, joten ostin Menitasta kaikki mitä tuota väriä löytyi, 21 kerää eli reilu kilo. Tuossa on vaan kolmea eri värierää, mutta ei se haittaa kun tietää etukäteen. Teen usein muutenkin kaikki resorit lopuksi, niin sillä pystyy säätään. Kaiken lisäksi aattelin tähän semmoisia virkattuja reunoja, vähän niinku yhdessä Modan valkoisessa jakussa…

Jep. Tarkkasilmäinen voi tuosta kuvasta tunnistaa taustalla olevat Addin pyöröpuikkopussit. Piti sitten sijoittaa myös kolmosen puikkoihin, ostin miehustaa varten metriset ja hihaa varten 40-senttiset. On siinä tikuttelemista noilla kolmosilla. Kuvasta saattaa myös huomata, että kotimatkalla bussissa syntyi jo hyvän matkaa mallitilkkua.

Piti vielä sanoa tuosta langan väristä ja tuosta pakkomielteestä, että sikäli hassua, kun en ole pariinkymmeneen vuoteen ollenkaan käyttänyt tummansinistä (paitsi yksi loimusamettinen juhlapuku jonka tein opekorkean päättäjäistanssiaisiin). Mä tulin allergiseksi tummansiniselle niinä vuosina kun istuin ompelemassa työvaatteita. Allergia on ilmeisen yhtäkkiä parantunut (ja koko ajan olen tiennyt että se väri sopisi mulle tosi hyvin).

Mitäs vielä?

Viime postauksessa kerroin aloittaneeni (sanotaan vaikka vadelman)punaista tunikaa. Muutaman kerroksen tikuteltuani huomasin että siitä oli tulossa liian suuri ja se projekti tyssäsi siihen paikkaan. Bukleemaisesta Susanna-tekokuidusta olen neulonut kolmiohuivia aina silloin tällöin telkkaa katsoessa, mutta muuten nyt ei ole ollut kauheesti aikaa eikä intoakaan käsitöihin. Aina se hamsterikuu verottaa osansa…

Ei kommentteja: