lauantai 10. marraskuuta 2007

HIljaiseloa

Pitää päivittää tätä blogia, vaikkei ole mitään asiaa...

En ole marraskuun puolella edes neulonut montaa puikollista enkä virkannut kuin puoli isoäidin neliötä, bussimatkat menee torkkuessa, kun on niin kovin pimeää.

Tänään tein elämäni ekan nettiostoksen - tilasin step-lankaa kolme kerää ja samalla sen kukantekovempaimen. Ja sit saan liittymistarjouksena myös haarukkapitsivempaimen (vaikka sellainen mulla pitäisi kyllä lapsuudenkodista löytyäkin). Mutta langoista sun muusta sitten lisää kunhan tulevat perille.

Oon pyrkinyt pitään tän blogini asialinjalla, ihan pelkissä käsitöiden (ja lankojen) esittelyssä, ilman suurempia marmatuksia, mutta nyt aion kumminkin kertoa pari asiaa otsikolla "Pieni lankakauppa".

Etsiskelin sitä step-lankaa ensin kaupunkia kiertäen, mutta nyt ei matkani varrelle osunut sellaista kauppaa, jossa sitä olisi myyty. Yhdessä pienessä lankakaupassa rouva oli jokseenkin vihainen kun kehtasin kysyä sellaista lankaa, jota sillä ei ollut myynnissä. Sain sen käsityksen, että mun olisi pitänyt katsoa ensin sen nettisivuilta, mitä se myy, eikä mennä suin päin häiritsemään sen iltapäivää. No, kaikilla meillä on pahoja päiviä, mutta siihen liikkeeseen en vallan äkkiä mene uudestaan. (Älkääkä suotta kysykö, en kerro, mikä putiikki se oli.) Toisessa pienessä lankakaupassa osattiin sanoa ihan nätisti, että heillä ei myydä sen valmistajan lankoja. Ja selvähän se, ettei niitä kaikkialla olekaan.

No, ei siitä sen enempää, onneksi olin hipelöinyt sitä lankaa aikoinani toisella paikkakunnalla, niin uskalsin ostaa netin kautta. Tuntemattomia lankoja en ilman näppituntumaan tilaa. Meinaan muuten kutoa siitä stepistä muun muassa itselleni sormikkaat - pitää kokeilla, josko sen hoitavat vaikutukset auttaisi mun pakkasarkoihin kämmenselkiini.

Niin ja sitten vielä lisää otsikolla "Pieni lankakauppa". Luin nimittäin sen kirjan, mutta olin tosi pettynyt. Musta se oli joko kirjoitettu tai käännetty huonosti. Tosin tän kirjan kohdalla saattaa olla niin, että se on elokuvana parempi (mikä olis kyllä ensimmäinen kerta kun niin käy) - jotenkin se tarinan eteneminen oli mun mielestä enemmän nyyhkyleffan juonta kuin lukuelämystä.

Tässä tätä juttua sitten tulikin.... ens kerralla palaan asialinjalle ;-)

Ei kommentteja: